Rwa kulszowa

Jednym z najostrzejszych i przykrych bólów jakich człowiek może doświadczyć jest ból związany z dolegliwościami rwy kulszowej. Kiedy nie daj Boże nastąpi atak, czujemy przeszywające uderzenie od części lędźwiowej, pośladka, bioder wzdłuż nerwu kulszowego w dół ku stopie. Nie możemy wtedy nawet się poruszyć, a co dopiero unieść wyprostowaną nogę. Ból wyzwala nawet kaszlnięcie czy poruszenie głową. Nie powinno to dziwić, gdyż nerw, o którym mowa ma średnicę małego palca i należy do najgrubszych. To właśnie ten nerw uciskany przez uszkodzony, uwypuklony dysk (krążek międzykręgowy) powoduje ból nie do zniesienia. Uszkodzenie dysku następuje z czasem w wyniku przeciążania kręgosłupa czy to poprzez dźwiganie ciężkich przedmiotów czy też wady postawy.

W początkowym okresie występowania rwy kulszowej możemy łatwo sobie z nią poradzić stosując refleksologię. Podczas zabiegu uciskamy refleksy rwy kulszowej (pamiętając, że zaczynają się one na wew. i zew. stronie łydki tuż przy ścięgnie Achillesa) , biodra, kolana, dolnej części kręgosłupa oraz refleksy ramion dla zrównoważenia (obejrzyj mapę stóp).

Do tej pory wykonałam kilka zabiegów u osób cierpiących na tę dolegliwość. Udało mi się wyprowadzić je wszystkie z tego. Problem nie jest trudny w przypadkach osób, które dopiero co na nią zapadły. Wystarczy 2-3 zabiegi. Jeżeli natomiast problem jest przedawniony, tych zabiegów potrzeba dwa razy więcej.

Przede wszystkim jednak możemy zapobiegać opisanym dolegliwościom. Dobra jest tu gimnastyka, która wzmacnia mięśnie przy kręgosłupie albo pływanie. Musimy szanować nasze ciało i nie przeciążać go zbytnio: należy tu pamiętać o tym, jak podnosić ciężkie przedmioty — przy wyprostowanym kręgosłupie. Również przy siedzącym trybie pracy powinno się pamiętać o prawidłowej postawie.

Komentarze (5) »

  1. KRĘGOSŁUP. Ćwiczenia eliminujące BÓL.
    BH.46.
    MOTTO: KAŻDY z nas, jeśli boli go; KRĘGOSŁUP, to myśli zaraz o lekach tzw. przeciwbólowych.

    Nic bardziej mylnego. Należy zwyczajnie ćwiczyć mięśnie utrzymujące kręgosłup w prawidłowym pionie tzw. __MIĘŚNIE OKOŁO KRĘGOSŁUPOWE, a problem oddalamy. ĆWICZENIA, takie jeśli wykonujemy 15-20 minut, we własnym łóżku, 1 x w tygodniu, to wyniki tych ćwiczeń nas zaskakują, ponieważ mamy lepszą kondycję i większą ogólną sprawność całego organizmu, ____: DUŻO większą. Eliminujemy też; ZAPARCIA jednocześnie uzyskując NA STAŁE tzw. klasyczny PŁASKI BRZUCH.

    Należy tylko przeczytać i zrealizować samemu opisy, pod zdjęciami ćwiczącego modela. Rozdział Nr 33 w książce;
    _pt_______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.

    Dobrze jest też w trakcie ćwiczeń obciążyć się obciążnikami, lecz tylko takimi o ciężarze 500 gram. Mężczyznom poprawią się torsy, a dziewczynom talie. A więc do ćwiczeń, wesoło marsz !!

    Tabele produktów wg tzw. __INDEKSU ŻYWIENIOWEGO; pomogą nam we właściwej ocenie, przy realnym doborze pokarmów dla nas biologicznie prawidłowych. Tabele te, opracowali naukowcy z instytutu o nazwie; INSTYTUT naukowo-badawczy im. Prof. Ryszard Lorenca w Krakowie.

    P. S. __Chleb typu KR-IRL, stanowi aktualnie o silnym; UKŁADZIE immunologicznym, organizmu człowieka.
    Dostarcza ogrom energii, eliminującej; GŁÓD, dlatego iż, GLUKOZA naturalna w nim zawarta, stabilizuje POZIOM CUKRU we krwi, na ok. 4-5 godzin !!, tzw. __NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu.
    Złe to, WYSOKIE węglowodany. Podnoszą poziom cukru po spożyciu ZBYT wysoko; CUKRZYCA typu 2.
    To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec WARTO !!

    R E F L E K S J A:
    __INDEKS ŻYWIENIOWY, a; __INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
    IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody. IG; to marketing, obłuda i biznes.

    Zobacz też; GLUKOZA naturalna, wg: IRL KRAKÓW.
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

    Róża GIRC, Melbourne — 21/06/2010 @ 20:25

  2. Witam serdecznie,
    Jestem z wyksztalcenia fizjoterapeutka i masazystka ale od jakiegos czasu interesuje sie takze refleksologia. Obecnie mieszkam za granica, ale bedac w Polsce udalo mi sie skonczyc kurs podstawowy z refleksologii. Wiem, ze pewnie minie troche czsu zanim posiade odpowiednia wiedze, ale mysle ze moje zamilowanie do pracy z ludzmi mi w tym pomoze. Ostanio do mojego gabinetu zglosil sie 25 letni mezczyzna z prosba o pomoc w jego problemie. Od kilku lat cierpi z powodu nietrzymania moczu co niestety jest dla niego wyjatkowo przykre. Przez jakis czas korzystal z masazy, ktore przynosily mu ulge. Szczerze mowiac mam troche watpliwosci co doskutecznosci samych masazy w tego typu problemie i myslam o tym by wspomoc je refleksologia. Nie wiem tylko czy moj tok myslenia jest prawidlowy. Bardzo prosze o udzielenie mi fachowej porady, poniewaz bardzo chcialabym pomoc ale nie wiem czy tak jak to jest w moim przypadku, opanowanie samej techniki to nie jest za malo? Czy powinnam wogole podjac sie tego? Jesli tak to na co powinnam zwrocic uwage?

    Beti — 05/11/2011 @ 00:57

  3. Witam serdecznie
    Mój tata od jakiegoś czasu tj.3miesiące uskarż się na dolegliwości związane z rwą kulszową.
    Cały czas odwiedza lekarzy, którzy przepisują leki, które działają krótko czyli bez wiekszych efektów. Tata czeka na badanie rezonansem mag. i wtedy będzie wiadomo co dalej. Do tej pory tata kożystał z pomocy fizykoterapełty no i wykonuje szerg ćwiczeń na tę dolegliwość. Czy w dalszym leczeniu jest szansa na terapie refleksoloiom?
    Proszę o jakąś poradę i pomoc.
    Pozdrawiam

    jabo313 — 07/03/2012 @ 18:25

  4. Rwa kulszowa to nie przelewki. Rzeczywiście gimnastyka pomaga, ale co do refleksologii to nie jestem do końca przekonany. Teoretycznie ta metoda może również działać. Przydałoby się więcej potwierdzonych klinicznie przykładów wyleczenia rwy kulszowej w ten sposób.

    Piotr — 07/08/2013 @ 11:45

  5. Bardzo dobry artykuł, szkoda, że w naszej branży jest tak mało rzetelnych twórców treści dotyczących refleksoterapii.

    Refleksolog z Poznania — 02/06/2017 @ 11:59

RSS · Subskrybuj Komentarze. Odnosnik URI

Napisz Komentarz

Powered by WordPress